1 Mart 2010 Pazartesi

NEVZİNE


tarifi ilk seçil'de gördüğüm daha sonra zeynep'in sayfasında gördüğüm bu tatlıyı uzun zamandır yapmak istiyordum,sonunda kısmet oldu,oldukça besleyici ve lezzetli bu tarif bence ramazan ayına çok yakışır.Teşekkür ederim Seçil,Zeynep :)
Şerbeti (soğuk olacak) :
2 sb. şeker + 1 çb. pekmez + 2.5 sb. su kaynatılır,soğumaya bırakılır.
Hamuru :
½ paket margarin,1çb. sıvı yağ,2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine sürülecek),2 yem. kaş. yoğurt,1 nescafe fincanı tahin, 1çb. şeker, 1 kabartma tozu,aldığı kadar un,1 su bard. ceviziçi tüm malzemeler ile ele yapışmayacak kıvamda hamur hazırlanır,yağlanmış kalıba yayılır.üzerine yumurta sarısı sürülür,çatal ile şekil verilebilir,önceden ısıtılmış 180* kızarana kadar pişirlir.fırından çıkartılan sıcak tatlıya soğuk şerbet dökülür,şerbetini çekip soğuduktan sonra isteğe göre süslenir,servis edilir.

3 yorum:

"Zeynep" dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor :)

GÜL dedi ki...

sağol güzelim,ilk seçil eklediğinde hoşuma gitmişti üşeniyordum sende de görünce gaza geldim,geç kaldım yapmakta ama iyi ki yapmışım çok beğendim :)

Sevil dedi ki...

ay süper yapmışsın hemşom ellerine sağlık:)