30 Eylül 2009 Çarşamba

ÇITIR BÖREK


Tarifini Seçil arkadaşımdan aldığım ve bundan sonra sık yapılanlar arasına giren tarifi paylaşmak istiyorum.2 kişi olduğumuz için ve taze taze tüketelim diye tek yufka kullandım,yufka sayısı isteğe ve kişi sayısına göre artırılır.


1 bütün yufkanın üzeri güzelce yağlanır,üzerine elek yardımıyla 1 kaşık kadar eşit şekilde un serpilir,yufka ikiye katlanır yarım ay şeklinde kalan yufkanın üzerine tekrar yağlama ve unlama işlemi yapılır.üzerine istediğini börek içi malzemesi serpiştirilir (ben patatesi haşlayıp ezdim.soğanı az yağda kavurup 1 çay kaşığı kadar salça ekldim.patatesleri ilave edip baharatlarını ayarladım,biraz kavurdum,soğuttum)

uzun kısmından rulo yapılır ve dilim dilim kesilir,üzerine yağ sürülür ve fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.çıtır çıtır nefis bir börek ortaya çıkar :)

Hiç yorum yok: