14 Mayıs 2009 Perşembe

Çikolata - Fıstık




Özsütten eşimle severek yediğimiz pastadır hep evde denemeyi düşünüyordum yapılışını tahminimce uydurarak yaptım bugüne kadar dışardan hazır yediğim olsun yada kendi yaptığım pastalar olsun yediğim en güzel pastalardan biriydi hatta en güzeli diyebilirim.Eşim özsütünkünden çok daha güzel olmuş dedi Bu tür pastaların içine yaprak yada toz jelatin konulduğunu biliyorum ama araştırmalarıma ve bazı yerlere sormama rağmen bulamadım bende elimdeki malzemelerle yapmaya çalıştım tek kelime ile muhteşemdi. Tek sıkıntım kalıptan çıkarmada oldu,genişiliği dar yüklekliği uzun olsun diye dar kelepçesiz tabanı çıkabilen bir kalıp kullandım,çıkarken kreması biraz dağıldı,borcamda yada istenilen bir kalıptada olabilir. Tarifi :
1 adet hazır pastaban yada elinizde kalan kekte olabilir.Kekinbir parçası kalıbın tabanına yerleştirilir.Üzeri istenilen bir sos ile (nescafeli,sade şekerli su veya süt,çilek reçelinin suyu su ile sulandırılabilinir) ıslatılır.
Çikolatalı ganaj için :
1 paket (200 gr) krema tencerede ısıtılır kaynamaya başlayınca altı kapatılır,üzerine 100 gr bitter çikolata eklenir (2 paket 80 grlık bitter de olabilir ama nekadar çok olursa o kadar lezzetli oluyor),çik. eriyene kadar karışıtırılır.Soğumaya bırakılır.İçine parça çikolata ilave edilebilir. ayrı bir kapta 1 paket labne peyniri 2 yemek kaşığı pudra şekeri ile çırpılır,çikolataya eklenir karışıtrıldıktan sonra kekin üzerine dökülür.Sosun üzeri kekin diğer parçası ile kaplanır kekin üzeri sosla ıslatılır.Dolaba konur.
Fıstıklı beyaz ganaj için :
1 paket (200 gr) krema 100 gr beyaz çikolata ile aynı işlemden geçirilir.Soğuduktan sonra aynı ölçülerde çırpılmış labne peyniride eklenir.İçine 3-4 yemek kaşığı çekilmiş toz antep fıstığı eklenir.(Pastanedekinin yeşili daha koyudu sanırım gıda boyası ekliyorlar).Kekin üzerine dökülür.Üzeri aliminyum folyo ile kapatılır.kremaların sertleşmesi açısından 1 gece mutlaka dolapta dinlendirilir

Hiç yorum yok: