14 Mayıs 2009 Perşembe

Çilekli irmik pastası




tarifi oktay ustanın sitesinden aldım. mithiş bir tatlı oldu,irmik sevenler için kesinlikle tavsiye ederim.kreması çok lezzetli ve hafif,yalnız bir konuda sıkıntı yaşadım tarifte ölçülere birebir uymama rağmen irmiği istediğim gibi katılaşmadı.4 kaşık yazıyordu bir dahakine 6 kaşık koyacağım.üzerine istenilen meyve ve krem şanti (sade,kakolu) eklenebilir.
Tarifi :
bir pastaban kekinin yarısı kelepçeli kalıba sıkıştırılır (hazır aldığım kek kalıba küçük geldi,kelepçeli olmayan ama tabanı çıkabilen başka bir kalıbım vardı,kekin kenarlarından biraz keserek kalıbın büyüklüğüne göre uydurdum.ama borcamda da olabilir.kek herhangi bir reçelin suyu ile ıslatılır.
kreması :
4 su bard. süt 1 su bard. şeker 6 yem. kaş. irmik (tarfite 4 ama 6 koyun) 1 yem. kaş. nişasta 1 vanilya 2 yem. kaş. hind. cevizi (kokusu mithiş oluyor) katılaşana kadar pişirilir,kekin üzerine dökülür,katılaşıp soğuyana kadar bekletilir.üzerine çilekli krema şanti hazırlanır,alırken dikkat etmemişim şantinin içinde minik çik. parçacıkları varmış,krema torbası ile süslü şekiller vereyim dedim,büyük başlık taktım ama sıkarken çik. parçaları hep bozdu. krem şantinin üzerine de çilek dilimleri yerleştirilir.
*** resimlerde sabit duruyor ama dilimi tabaklara koyarken irmikler yayıldı ama tadı harikaydı

Hiç yorum yok: