14 Mayıs 2009 Perşembe

HİNDİSTAN CEVİZLİ KURABİYE




hamuru için :
1 paket oda ısısında margarin
2 yumurta (1 tanesinin akı iç malzeme için ayrılacak)
2 kahve fincanı pudra şekeri
1 " " kakao
vanilya,ham. kabr,aldığı kadar un (hamur kulak memesi kıvamından az biraz daha yumuşak olacak) tüm malzemeler yoğurulur.Dinlenmeye bırakılır.
iç harcı için :
geniş bir kasede 1 yumurta akı çırpılır.içine 2 su bard. hind. cevizi,2 çay bard. pudra şekeri ilave edilir iyice karıştırılır,yumurta akına yedirilir. ( bol bol koymama rağmen benim iç malzemem arttı baya ölçüleri 1e indirebilirsiniz ) kurabiye hamurundan istenilen büyüklükte parçalar kopartılır,avuç içinde açılır içine iç harç koyulup kapatılıp yuvarlanır tepsiye dizlir.180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir.Kurabiye çeşitlerini fırında çok tutmaya gelmiyor.Üzeri çatlamaya başladı mı tamamdır.
çikolata süslemesi İçin :
1 yemek kaşığı kakao
1 " " nişasta
1 " " şeker (ben 2 yem. kaş. koydum)
1 su bard. süt (4/3 süt kalanı su ile tamamlanırsa sos daha parlak oluyor) sürekli karıştırılarak sos elde edilir. soğuyan sosu buzdolabı poşetine koyup ucundan iğne ucu kadar deldim soğuyan kurabiyelerin üzerine şekil yaptım.

Hiç yorum yok: