14 Mayıs 2009 Perşembe

ÇİKOLATA-MUZ




1 adet hazır kakaolu pastaban kek (ben bir parçasını 2 ye bölere kullandım kreması daha yoğun keki daha az seviyorum,arzuya göre 2 parçasını kullanabilirsin,tek parça kullanmak istersen kalan parçayı dolapta muhafaza edip istediğin zaman supangle yada puding yaptığında muhallebinin tabanına koyup değerlendirebilirsin)
çikolata ganaj için :
1 paket 200 grlık krema kaynama noktasına geldiğinde içine 80 grlık 2 paket bitter,1 paket sütlü çikolata eklenip eriyene kadar karıştırılır.ılındıktan sonra ayrı bir yerde 1 paket labne peyniri,2 yemek kaşığı pudra şekeri ile çırpılır çikolataya ilave edilip karışıtırılır. (labne peynirli karışım şart değil ama ben daha bi lezzet kattığı için hep kullanıyorum). kelepçeli kalıpın tabanına kek parçası yerleştirilir.üzeri her hangi bir sıvı ile (nescafeli-şekerli su,şekerli su yada süt,istenilen bir çeşit reçelin suyu sulandıralak vs...) üzerine çik. krema dökülür.üzerine diğer kek parçası kapatılır yine ıslatılır.dolaba kaldırılır.
beyaz ganaj için :
1 paket 200 grlık krema kaynama noktasına gelince 2 paket 80 grlık beyaz (fildişi) çik. eklenir eriyene kadar karıştırılır.ılındıktan sonra 1 adet muz çok minik küpler halinde doğranır içine katılır karıştırılır. Labne peynir karışımı isteğe göre buna da uygulanır.ben bu sefer beyaz jremaya labne koymadım,sadece çikolata kremasına koydum.beyaz kremaya sertleşmesi için yaprak jelatin kullandım.(1 gece bekleyeceği için kremalar sertleşiyor,bu konuda aklınız kalmasın) beyaz krema kekin üzerine dökülür. 1 gece bekletilir,üzeri süslenir kelepçeden çıkartılır.

Hiç yorum yok: