14 Mayıs 2009 Perşembe

Çikolata-Portakal




Tarifi :
1 adet hazır pastaban (kakaolu yada sade) yada elinizde kalan kekte olabilir.Kekinbir parçası kalıbın tabanına yerleştirilir.Üzeri istenilen bir sos ile (nescafeli,sade şekerli su veya süt,çilek reçelinin suyu su ile sulandırılabilinir) ıslatılır.
Çikolatalı ganaj için :
1 paket (200 gr) krema tencerede ısıtılır kaynamaya başlayınca altı kapatılır,üzerine 100 gr bitter çikolata eklenir (2 paket 80 grlık bitter de olabilir ama nekadar çok olursa o kadar lezzetli oluyor),çik. eriyene kadar karışıtırılır.Ben 2 paket bitter,1 paket sütlü çikolata ekliyorum.Soğumaya bırakılır. ayrı bir kapta 1 paket labne peyniri 2 yemek kaşığı pudra şekeri ile çırpılır,çikolataya eklenir karışıtrıldıktan sonra kekin üzerine dökülür.Sosun üzeri kekin diğer parçası ile kaplanır kekin üzeri sosla ıslatılır.Dolaba konur.
beyaz ganaj için :
1 paket (200 gr) krema,2 paket beyaz çikolata ile aynı işlemden geçirilir.1 adet yaprak jelatin 5-10 dk. çok soğuk suda bekletilir,eriyince ocaktan indirilen beyaz kremaya eklenip karıştırılır.Soğuduktan sonra aynı ölçülerde çırpılmış labne peyniride eklenir.Kekin üzerine dökülür.Üzeri aliminyum folyo ile kapatılır.kremaların sertleşmesi açısından 1 gece mutlaka dolapta dinlendirilir.
*** ana ganaj malzemeleri bunlar,çikolata çok kolay sertleşiyor ama beyaz ganaja jelatin eklenirse daha kıvamlı oluyor ,ben protakallısı için 2 adet portakal suyu kullandım.beyaz kremaya ilave ettim,içine damla çikolata ve portakal kabuğu rendesi ekledim.

Hiç yorum yok: