14 Mayıs 2009 Perşembe

Çikolatalı CheeseCake







Tabanı için:



1 Paket Petibör Bisküvi



100 gr erimiş marg.



Kreması İçin



1 Paket Labne Peynir



3 çorba k. yoğurt



1 su b. toz şeker



3 yumurta



2 çorba k. un



1 p. vanilya tüm malzemeler çırpılır.



Üzeri İçin



200 gr. Çikolata



1 paket krema






Yapılışı



1 paket bisküviyi rondodan geçirerek un haline getirin. Erimiş tereyağı ile karıştırıp kelepçeli kalıbın tabanına bastırın. Kreması için bir kasede labne peynirini, yoğurdu, toz şekeri, yumurtayı,unu ve vanilyayı karıştırın. Bisküvilerin üzerine dökün. 150 veya 160 derecelik fırında en az 1 saat süre ile içini çekene kadar pişirin. Üzeri için bir tavaya kremayı döküp kaynatın.Üzerine çikolatayı koyup erimesini sağlayın. 1 gece soğuttuğunuz keki kalıbından ertesi gün ayırın.



*** Ben normal yoğurt yerine 500 gr süzme yoğurt koydum *** bu tarif oktay ustanın tarifi ama biraz değişiklik yaptım,forumdan bir arkadaşımızın bloğunda portakallı cheesecake vardı pişirme yöntemini o tarife göre uyguladım.Toz şeker yerine pudra şekeri koydum.önce yoğurt,peynir,şekeri çırptım yumurtaları tek tek ekleyip çırptım,unu ve vanilyayı ilave ettim,portakal kabuğu rendeledim.önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında 20 dk.pişirdim,sonra 150 dereceye aldım üzeri kızarana kadar beklettim fırını kapattıktan sonra fırının içinde 1 saat beklettim.Bekleme süresinde ganaj sosunu yaptım.iyice ılıttım hatta biraz soğuk olacak.Soğuyan kekin üzerine yaydım,1 gece beklettim

Hiç yorum yok: