14 Mayıs 2009 Perşembe

Meyveli Tart ve tartöletler




Meyveli tart Hamuru :
Dr oetkerin tart hamuru karışımı da olabilir,ben genelde bu karışımdan kullanıyorum ama bu sefer kendim hazırladım. 150 gr. margarin,1 yum.,1 su bardağı pudra şekeri,2 yemek kaşığı yoğurt,1 paket vanilya,1 çay kaşığı kabartma tozu,aldığı kadar un. kulak memesi kıvamına gelene kadar hamur yoğurulur,yağlanmış tart kalıbına yayılır,tabanının bir kaç yeri çatalla delinir.180 derecede pişirilir.
kreması :
50 gr. margarin eritilir,tepeleme 3 yemek kaşığı un ilave edilerek biraz kavrulur,üzerine 2,5 su bardağı süt,1 su bardağı şeker ilave edilir katı muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir.Ocaktan alınca 1 paket vanilya ilavesi ile 5 dakika çırpılır,ben içine aroma olsun diye 2 yemek kaşığı kadar da hindistan cevizi koydum pişen tartın çukur bölümüne soğuyan krema dökülür,üzerine istenilen meyveler dizilir. elde yapılan krema yerine vanilyalı pudingte olabilir ( ½ bardak az süt ile pişirilir)
jölesi :
Dr oetkerin tart jölesi tarife göre hazırlanır üzerine dökülür. eğer hazır tart jöle yoksa 1 yemek kaşığı nişasta,2 yemek kaşığı şeker,2 çay bardağı su yada meyve suyu ile jöle hazırlanır.

Hiç yorum yok: