14 Mayıs 2009 Perşembe

PROFİTEROL







hamuru için :
125 gr. margarini,1 su bardağı su ile eriterek kaynattım,kaynama suyuna 1 çay kaş. tuz,1 yem. kaş şeker ekledim.kaynadıktan sonra 1 su bard. unu ekleyip hızlı hızlı karıştırdım,2-3 dk. ateşin üstünde karıştırmaya devam ettim. ocaktan alınca karıştıra karıştıra ılınmasını bekledim. ılındıktan sonra 3 yumurtayı teker teker kırarak mixerle hamura yedirdim.krema torbasına koyum yağlı kağıt serilmiş tepsiye ceviz büyüklüğünde hamurdan sıktım,tepsiye hamurları sıkarken sıkışık olmasın kabarıp birbirineyapışmasınlar.büyüklüğü isteğe göre ayarlanır.önceden ısıtılmış 200' fırında hiç açmadan kızarana kadar pişirilir.piştikten sonrada 15-20 dk. kapağı açılmadan bekletilir.daha sonra fırından çıkartılır.bu ölçülerle midi fırın tepsisiyle 2 tepsi çıkıyor.(32 adet çıktı bende)
kreması :
4 yemek kaşığı dolusu un,1 su bardağı şeker,3,5 su bard. süt,1 yum. sarısı,1 vanilya ile birlikte kreması pişirilir. ben kremayı ocaktan indirdikten sonra ½ paket beyaz çikota ekledim,kremanın sıcaklığı ile karıştırarak eridi zaten.krema daha güzel oldu toplar ortadan 2ye kesilir.krema krema torbasına koyulur,topların içine sıkılır.
çikolata sosu :
elde hazırlanan sostan yapmadım,malzeme açısından dr. oetkerin çik. sosu daha ekonomik süt ekleyip hazırlanıyor,öteki türlü şekeri,unu,kakaosu,yumurtası derken hazırına göre masraflı oluyor.1 paket çik. sosunu 2 bardak süt ile pişirdim,ocaktan alınca içine 1 paket bitter çikolata ve 1 yem. kaş. margarin ilave ettim,sosu daha bi güzel oldu. kreması sıkılmış topların üzerine döktülür.afiyetle yenir

Hiç yorum yok: